Början på slutet

 
Ja ni vänner, imorgon är det alltså dags, början på slutet. Sista året på Strömbacka. Sista året som "barn". För sen stiger jag in i vuxenlivet, typ. Jag måste erkänna att det känns så himla tråkigt, jag vill inte att det ska ta slut. Jag vill inte att jag aldrig mer ska få gå till skolan och ha så kul som man faktiskt har varje dag, för ärligt så går det ALDRIG en hel dag utan ett härligt skratt. Lektionerna, proven och allt plugg suger såklart. Men att varje dag vara med en massa kompisar, slöa i sofforna och lyssna på massa gamla låtar på hålen, pynta våran korridor så mycket som det bara går, äta godis tills vi sprängs, ta en massa fula webcam bilder, klaga på alla lärare, springa till stan på luncherna, ta en fika efter skolan, och skratta tills man får ont i magen, det kommer jag sakna. Så himla mycket! MEN det är ett helt år kvar av allt det roliga, av alla galenheter. Och jag vet att många dagar kommer vara jobbiga. Man kommer känna att man hoppar av skolan när som helst, att man inte klarar en sekund till och man bara vill skita i allt, sätta sig i ett hörn och bryta ihop. Men då ska jag komma ihåg att fokusera på det roliga istället och NJUTA, för jag vet att jag kommer sakna det. Så JÄKLA mycket.
Tror trean kommer leverera så sjukt mycket, vi har londonresan framför oss när jag planerar att shoppa så mycket att jag inte ens orkar bära alla påsar, sen studentresan, balen, och hela studentveckan såklart. Och allt annat, det där vardagliga spontana, det ser jag också fram emot, nästan minst lika mycket. Det är ett år kvar, ett år av galenheter, så nu kör vi.
Början på slutet!
Allmänt | |
#1 - - Ella :

Ahhhh vartenda ord är så jäkla sant!! Får smått panik men fyfan vad kul vi kommer ha.

Upp